Stavovima se nazivaju stečene, relativno stabilne pozitivne i 
negativne emocije, uvjerenja, vrednovanja i reagiranja prema specifičnim
 osobama, grupama, idejama, poslovima ili drugim objektima. Strukturu 
stava čine kognitivna, emocionalna te konativna komponenta. Kognitivna 
ili evaluativna komponenta predstavlja znanje o objektu stava koje 
nastaje na temelju procjene i informacija o objektu, a uključuje i sud o
 njegovom odnosu prema drugim objektima. Emocionalna ili afektivna 
komponenta odnosi se na emocionalni odnos prema objektu koji se očituje u
 osjećajima ili emocijama izazivanim u osobi od strane samog objekta. 
Konativna ili ponašajna komponenta uključuje spremnost na akciju te 
reagiranje u skladu s prethodne dvije komponente. Poznavanjem navedenih 
komponenata stava osobe  prema nekom objektu omogućava se bolje 
razumijevanje i kontroliranje njezina ponašanja zbog čega u psihologiji 
rada stavovi neke osobe prema radu, određenom poslu ili organizaciji 
predstavljaju dobar prediktor ponašanja te osobe.
Dakle, u kontekstu rada, stav neke osobe predstavlja vlastitu 
evaluaciju posla koja odražava njezine osjećaje prema poslu, vjerovanja 
te povezanost s poslom, a što određuje njezino ponašanje i produktivnost
 na radnom mjestu. Stavovi prema radu mogu se podijeliti prema 
hijerarhiji pri čemu je na vrhu iste sveopći stav prema radu, a kojeg 
zatim slijede drugi aspekti stava prema radu kao što su zadovoljstvo 
poslom (vidi Zadovoljstvo poslom), organizacijska odanost (vidi Organizacijska odanost), povjerenje, organizacijska identifikacija, zaokupljenost poslom (vidi Zaokupljenost poslom), radna angažiranost (vidi Radna angažiranost) i još specifičnije podjele ovih aspekata stava.
Među najčešće ispitivane aspekte stava prema radu, ali i konstrukte u
 području organizacijske psihologije općenito svrstavaju se upravo 
zadovoljstvo poslom, organizacijska odanost te zaokupljenost poslom. 
Zadovoljstvo poslom predstavlja opći individualni stav te afektivni 
odnos radnika prema poslu koji se obavlja, ali i prema cjelokupnoj 
radnoj situaciji, organizacijska odanost stupanj u kojem se pojedinac 
identificira s određenom organizacijom i njezinim ciljevima te svojim 
radom, dok se zaokupljenost poslom odnosi na stupanj psihološke 
identifikacije pojedinca s radnom organizacijom i vlastitim poslom.
Korištena literatura: 
- Furlan, I. (2005). Psihologijski rječnik. Naklada Slap.
 - Jerneić, Ž. i Kutleša, V. (2012). Stavovi prema radu, radni učinak i namjera napuštanja organizacije kod znanstvenih djelatnika. Suvremena psihologija, 15(1), 43-46.
 - Krapić, N., Ćoso, B. i Sušanj, Z. (2006). Crte ličnosti i stavovi prema radu i organizaciji kao prediktori tjelesnih simptoma zaposlenika. Psihologijske teme, 15(1), 81-100.
 - Landy, F.J. & Conte, J.M. (2012). Work in the 21st century: An introduction to industrial and organizational psychology (4th edition). Malden, MA: Blackwell Publishing.
 - Zeko, A. (2016). Stavovi prema radu: suvremeni trendovi. Neobjavljeni završni rad. Osijek: Filozofski fakultet.
 
Autori: Lucija Matanović i Valentina Tadić