Transfer učenja je pojava pri 
kojoj se već naučena znanja, vještine i stavovi uspješno koriste u 
drugoj, novoj situaciji. U ovom slučaju govori se o pozitivnom transferu
 – iskustvo stečeno u jednoj situaciji pospješuje ponašanje u drugoj. S 
druge strane, kod negativnog transfera, učenje u jednoj situaciji 
otežava ponašanje i učenje u drugoj. Negativan transfer također se 
naziva interferencija.
Osim pozitivnog i negativnog, neki autori zalažu se za horizontalni i
 vertikalni transfer učenja. Horizontalni transfer je prijenos u 
različitim okruženjima i kontekstima na istoj razini organizacije, dok 
je vertikalni transfer prijenos na različite razine organizacije i bavi 
se vezom između pojedinačnih ishoda obuke i ishoda obuke na višim 
razinama, kao što su timovi i odjeli.
U kontekstu profesionalnog obrazovanja ključan je transfer znanja, 
vještina i stavova stečenih profesionalnim usavršavanjem na primjenu 
istih u praksi.  Transfer učenja je neupitan kada se izobrazba provodi 
na samom radnom mjestu uz obavljanje realnih radnih aktivnosti, no 
upitno je prenošenje vještina iz simuliranih radnih uvjeta i izvan 
radnog mjesta. Psihologijska teorija zajedničkih elemenata naglašava da 
je bitno sadržaj aktivnosti i okolnosti izobrazbe organizirati što je 
sličnije moguće realnom poslu na način da imaju što više identičnih 
komponenti.
Za uspješan transfer učenja važna je organizacijska klima – 
organizacijska klima koja potiče i nagrađuje primjenu znanja dovodi do 
većeg primjenjivanja naučenog u praksi. Karakteristike organizacijske 
klime koja omogućava pozitivan transfer učenja su: socijalizacija koja 
se zalaže za važnost obuke, kultura kontinuiranog učenja, adekvatna 
podrška kolega i nadređenih, prilike za korištenje novih vještina, 
pristup opremi ili sredstvima koji su ključni za transfer, adekvatni 
radni uvjeti i redovita povratna informacija te pozitivno potkrepljenje 
za napredak.
Korištena literatura:
- Kozlowski, S. W. J., Brown, K. G., Weissbein, D. A., Cannon-Bowers, J. A., & Salas, E. (2000). A multilevel approach to training effectiveness: Enhancing horizontal and vertical transfer. Iz Klein, K. J. i Kozlowski, S. W. J. (ur.), Multilevel theory, research and methods in organizations: Foundations, extensions, and new directions. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
 - Landy, F.J. & Conte, J.M. (2012). Work in the 21st century: An introduction to industrial and organizational psychology. Malden, MA: Blackwell Publishing.
 - Šverko, B. (2012). Ljudski potencijali: Usmjeravanje, odabir i osposobljavanje. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada.
 
Autori: Mateja Novak i Tea Peršin