Svako
 učenje zahtijeva veći ili manji napor, pa tako i ono koje se odvija na 
radnom mjestu, odnosno u sklopu organizacijskog djelovanja. Stoga je za 
ustrajnost u naporu da se određena količina građe, kakva god ona bila, 
usvoji, potrebna određena doza motivacije. Prije svega važno je izbjeći 
otpor i osigurati potrebnu početnu motivaciju, koja će osobu poticati na
 daljnji rad. Dobroj početnoj motivaciji pridonosi i povoljna opća 
organizacijska klima. Izrazito važna, a potencijalno najvažnija 
komponenta motiviranog ponašanja upravo je unutarnja ili intrinzična 
motivacija, koja proizlazi iz samog zadovoljstva uslijed obavljanja 
određene aktivnosti, odnosno odnosi se na motivaciju obavljanja određene
 aktivnosti koja nije vođena vanjskim, eksternalnim nagradama i 
poticajima, već onim koji dolaze od same osobe. Međutim, ponekad 
nažalost sama početna ni intrinzična motivacija nisu dovoljno snažni 
poticaj za ustrajanje u nekoj aktivnosti i njezin nastavak, iz kojeg se 
razloga u brojnim okruženjima, pa tako i na radnom mjestu, podliježe 
potkrepljivanju ekstrinzičnim poticajima.
Potkrepljivanje kao takvo 
najjednostavnije se definira kao čin jačanja i/ili ponovnog javljanja 
određenog ponašanja koje proizlazi iz neposrednih posljedica istog 
ponašanja. S tim u vezi, najčešći primjer nalazimo u operantnom ili 
instrumentalnom uvjetovanju, odnosno metodi učenja koja funkcionira po 
sistemu nagrada i kazni u cilju poticanja ili mijenjanja određene vrste 
ponašanja.
Operantnim uvjetovanjem postiže se stvaranje asocijativne 
veze između ponašanja i posljedica koje isto nosi, a bitno je naglasiti 
da i pozitivno i negativno potkrepljenje posljedično učvršćuju određeno 
ponašanje, odnosno povećavaju vjerojatnost njegove ponovne pojave. 
Nadalje, vanjske nagrade mogu biti raznolike, pri čemu je bitno da 
predstavljaju pojedincu određeno značenje te da se ponavljano zadaju. Na
 radnom mjestu to primjerice može biti pohvala, unaprijeđenje, novčani 
bonus ili povišica, a jednostavan i ujedno osobito učinkovit oblik 
potkrepljenja predstavlja povratna informacija o postignutim 
rezultatima. U situaciji dobrog učinka i napretka, pozitivna povratna 
informacija snažno potkrepljuje učenje, dok u slučaju lošeg učinka 
negativna povratna informacija ukazuje pojedincu da mora promijeniti 
svoj način rada ili neki njegov aspekt
Korištena literatura:
- Cherry, K. (2019). What Is Operant Conditioning and How Does It Work? How Reinforcement and Punishment Modify Behavior. Pribavljeno 3. 6. 2019. s adrese https://www.verywellmind.com/operant-conditioning-a2-2794863 .
 - Šverko, B. (2012). Ljudski potencijali: Usmjeravanje, odabir i osposobljavanje. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada.
 
Autori: Lucija Marković i Leonarda Novoselić