Elektroničko učenje (e-učenje)

Elektroničko učenje (e-učenje) popularizirani je oblik učenja koji se u današnje vrijeme razvio sukladno s tehnološkim napretkom te se najčešće ostvaruje putem interneta. E-učenje omogućava učenje na daljinu, a za takav oblik učenja često se koristi i naziv virtualna nastava. Međutim, e – učenje ne smatra se metodom učenja, već kanalom kojim osoba dolazi u kontakt s različitim metodama poučavanja.

Nadalje, mogu se razlikovati četiri razine e- učenja: baze znanja, online potpora, asinkrono i sinkrono učenje. Baze znanja omogućuju jednostavno pretraživanje informacija potrebnih za učenje, a online potporom se naučene informacije razmjenjuju među različitim sudionicima. Asinkrono učenje omogućuje individualno stjecanje znanja u skladu s vremenskim mogućnostima i rasporedom učenika dok se sinkrono učenje odvija u unaprijed određenim terminima u realnom vremenu i uz prisutnost mentora.

Prednosti koje e-učenje nudi odnose se na vremensku i prostornu neograničenost, laku dostupnost materijala potrebnih za učenje te učinkovitije predstavljanje potrebnih materijala. S druge strane, izrada obrazovnih materijala zahtijeva mnogo truda i vremena te redovito ažuriranje sustava. No, jedan od većih nedostataka je slaba mogućnost stjecanja socijalnih vještina što upućuje na činjenicu da e-učenje nije najprimjerenija zamjena tradicionalnih oblika obrazovanja zbog čega se predlaže kombinirano učenje koje će povezati prethodno navedene oblike poučavanja.

Korištena literatura:

  • Lombardo, M.M. i Eichinger, R.W. (1996). The career architect development pianner. Minneapolis: Lominger.
  • Sinković, G. i Kaluđerčić, A. (2006). E – učenje – izazov hrvatskom visokom školstvu. Ekonomska istraživanja, 19 (1), 105-113.
  • Šverko, B. (2012). Ljudski potencijali: usmjeravanje, odabir i osposobljavanje. Zagreb: Hrvatska Sveučilišna Naklada.

Autori: Petra Gotić i Leona Turković