Elektroničko učenje (e-učenje) 
popularizirani je oblik učenja koji se u današnje vrijeme razvio 
sukladno s tehnološkim napretkom te se najčešće ostvaruje putem 
interneta. E-učenje omogućava učenje na daljinu, a za takav oblik 
učenja često se koristi i naziv virtualna nastava. Međutim, e – učenje 
ne smatra se metodom učenja, već kanalom kojim osoba dolazi u kontakt s 
različitim metodama poučavanja.
Nadalje, mogu se razlikovati četiri 
razine e- učenja: baze znanja, online potpora, asinkrono i sinkrono 
učenje. Baze znanja omogućuju jednostavno pretraživanje informacija 
potrebnih za učenje, a online potporom se naučene informacije 
razmjenjuju među različitim sudionicima. Asinkrono učenje omogućuje 
individualno stjecanje znanja u skladu s vremenskim mogućnostima i 
rasporedom učenika dok se sinkrono učenje odvija u unaprijed određenim 
terminima u realnom vremenu i uz prisutnost mentora.
Prednosti koje e-učenje nudi odnose se na vremensku i prostornu neograničenost, laku 
dostupnost materijala potrebnih za učenje te učinkovitije predstavljanje
 potrebnih materijala. S druge strane, izrada obrazovnih materijala 
zahtijeva mnogo truda i vremena te redovito ažuriranje sustava. No, 
jedan od većih nedostataka je slaba mogućnost stjecanja socijalnih 
vještina što upućuje na činjenicu da e-učenje nije najprimjerenija 
zamjena tradicionalnih oblika obrazovanja zbog čega se predlaže 
kombinirano učenje koje će povezati prethodno navedene oblike 
poučavanja.
Korištena literatura:
- Lombardo, M.M. i Eichinger, R.W. (1996). The career architect development pianner. Minneapolis: Lominger.
 - Sinković, G. i Kaluđerčić, A. (2006). E – učenje – izazov hrvatskom visokom školstvu. Ekonomska istraživanja, 19 (1), 105-113.
 - Šverko, B. (2012). Ljudski potencijali: usmjeravanje, odabir i osposobljavanje. Zagreb: Hrvatska Sveučilišna Naklada.
 
Autori: Petra Gotić i Leona Turković