Brendiranje poslodavca (eng. Employer branding)

Brend predstavlja skup materijalnih i nematerijalnih karakteristika simboliziranih zaštitnim znakom koja predstavljaju niz utjecaja i vrijednosti. Za razliku od brendiranja proizvoda, koje se bavi promocijom proizvoda kupcima, brendiranje poslodavca promovira iskustvo trenutnih zaposlenika potencijalnim zaposlenicima i ostatku šire publike. Poslodavac se želi predstaviti široj javnosti u što boljem svjetlu te želi privući kvalitetne potencijalne radnike, a kako bi se istaknuo od niza drugih organizacija, od svoje organizacije kreira atraktivan brend.
Brendiranje poslodavca definira se kao fokusirana i dugoročna strategija upravljanja svijesti i percepcijom zaposlenika, potencijalnih zaposlenika i srodnih sudionika koji su vezani uz određenu firmu. Poslodavac time poboljšava sliku organizacije kao kvalitetnog i ugodnog mjesta za rad. Strategija se sastoji od niza aktivnosti, preuzetih iz „znanosti o brendiranju“, koje se primjenjuju u aktivnostima odjela za ljudske potencijale vezanim uz sadašnje i buduće zaposlenike. Osnovna komponenta brendriranja poslodavca je identifikacija jedinstvenog iskustva zaposlenika, a to činimo na način da uzmemo u obzir sve materijalne i nematerijalne značajke nagrađivanja koje organizacija nudi svojim zaposlenicima.  Također, jako je važno i utvrđivanje karaktera same organizacije; obilježja kao što su sustav vrijednosti i vodeći principi organizacije te ponašanja zaposlenika. Pri tome nam pomaže i slika o tome kako zaposlenici, partneri i potencijalni zaposlenici vide organizaciju, jer nam to može dati dodatne informacije o njezinom imidžu. Ono što razlikuje karakteristike pojedinu organizaciju od konkurentskih su jedinstveni aspekti firme koji se odnose na poslovnu okolinu i ponudu za zaposlenike. Na primjer, organizacija koja se bavi izradom i prodajom softvera može svojim zaposlenicima nuditi mogućnost da koriste softverske alate te organizacije za svoje projekte nevezane uz firmu. Na ovaj način ta se firma ističe od većine konkurentskih firmi koje ne daju to svojim zaposlenicima, to pozitivno utječe na reputaciju organizacije i zaposlenici će u većoj mjeri htjeti raditi upravo u toj organizaciji. 



Korištena literatura:

  • Backhaus, K. i Surinder, T. (2004). Conceptualizing and researching employer branding. Career Development International, 9(5), 501 – 517.
  • Edwards, M. R. (2010). An integrative review of employer branding and OB theory. Personel Review, 39(1), 5 - 23.
  • Sivertzen, A. M., Nilsen, E. R. i Olafsen, A. H. (2013). Employer branding: employer attractiveness and the use of social media. Journal of Product & Brand Management, 22(7),  473 – 483.

Autori: Lucija Markić, Mia Mihaljević