Regrutiranje ključnog osoblja (eng. Headhunting)

Headhunting je vrsta regrutacije kojom se najčešće bave specijalizirane agencije kako bi našli idealnu osobu za ključne pozicije u tvrtkama. Agencije izrade detaljan profil idealnog kandidata u skladu s potrebama tvrtke te provodu široku potragu za kandidatima koji odgovaraju napravljenom profilu s krajnjim ciljem zapošljavanja idealne osobe na poziciju kako bi se ostvario benefit za poslodavca kao i za zaposlenika. Regrutiranje ključnog osoblja najčešće se koristilo kao metoda zapošljavanja osoba na višim menadžerskim pozicijama ili pozicijama u upravi tvrtke što podrazumijeva regrutaciju pojedinaca koji su već zaposleni te ne traže aktivno novi posao. 

Takav način regrutacije počeo se razvijati 1950tih nakon velikog ekonomskog rasta u SAD-u te se do 1970tih regrutiranje ključnog osoblja pokazalo kao uspješna metoda koja je popularizirana u poslovnom svijetu. U to su se vrijeme na tržištu SAD-a 4 tvrtke, koje su se primarno bavile poslovnom konzultacijom, nazvane „big four“, izdvojile kao vrhunske i svjetski prepoznate po regrutiranju ključnog osoblja; Heidrick & Struggles, Spencer Stuart, Russell Reynolds i Korn/Ferry. Danas se takav način regrutacije često koristi kod zapošljavanja ključnog osoblja u tvrtkama koje se bave informatičkim i tehnološkim poslovima. Budući da zaposlenici u takvim firmama posjeduju rijetke informacije i znanja postali su vrlo mobilni te često mijenjaju poslodavce. Agencije za zapošljavanje omogućavaju pronalazak pojedinaca sa specifičnim znanjima i postale su praksa u informatičkom svijetu.


Korištena literatura:

  1. Faulconbridge, J. R., Hall, S. J., & Beaverstock, J. V. (2008). New insights into the internationalization of producer services: organizational strategies and spatial economies for global headhunting firms. Environment and Planning A, 40(1), 210-234.
  2. Mileham, P. (2000). The ‘science’of headhunting. Drug discovery today, 5(4), 161-163.

Autori: Iva Jug, Matea Petrović